Monday, February 7, 2011

SENAMAN MEMBAKAR KALORI ! ! !

Jumlah kalori yang dibakar selama bersenam berdasarkan pada banyak faktor, termasuk berat badan, jumlah olahraga, tingkat tenaga dan metabolisme.
  1. Kickboxing: 800 kalori per jam.

  2. Berbasikal: 700 kalori per jam Anda boleh membakar hingga 700 kalori di kelas rata-rata berbasikal atau masa yang diperlukan untuk jalan sendiri untuk menikmati udara segar untuk boot! Pastikan anda mengikuti satu daripada 14 hingga 16 batu per jam untuk mencapai matlamat 700 kalori.

  3. Berenang : 460 Sesuai buat lelaki yang benar-benar ingin menjaga perut mereka daripada boroi. Berenang membuat semua otot tubuh bekerja dan variasikan gaya renang anda ( gaya dada, kuak lentang dan kupu-kupu ) sehingga membantu anda memperoleh hasil maksimum dari olahraga ini. Satu jam berenang dapat membakar 460 kalori.

  4. Jumping Rope: 780 kalori per jam. Jika anda mempunyai keterbatasan ruang dan waktu, lompat tali adalah cara yang paling efisien untuk melihat hasilnya. Selain itu, sifat tinggi kesan dari latihan ini bermakna anda akan menambah massa tulang, meningkatkan kesihatan tulang anda, sementara anda kehilangan lemak.

  5. Aerobik : 600 kalori per jam. Langkah kelas aerobik intensiti tinggi dan kesan tinggi, yang bermakna anda akan membakar lemak dan kalori. Jumlah kalori yang terbakar bergantung pada seberapa tinggi langkah, tapi dengan hanya menggunakan platform enam-inci boleh memungkinkan anda untuk membakar sampai 600 kalori dalam satu kelas jam-panjang.

  6. Berlari: 760 kalori per jam. Berlari selama satu jam dengan kecepatan sederhana dapat meningkatkan kesihatan kardiovaskular dan merupakan cara yang baik untuk membakar lemak tubuh. Namun, berlari dalam waktu yang cukup panjang boleh menyebabkan kekuatan otot hilang dan cedera akibat sering digunakan. Berlari setempat dapat menguatkan kelompok otot dalam kaki termasuk otot-otot yang terdapat di paha.

  7. Mendaki Bukit. 530 kalori per jam. Sangat baik untuk membakar lemak sekaligus menguji kekuatan otot kaki. Jika anda meluangkan masa selama satu jam mendaki bukit, ia bersamaan dengan pembakaran sebanyak 530 kalori.

Sumber dan gambar dari :http://shine.yahoo.com/channel/health/the-top-6-calorie-burning-workouts-2444723/ dan http://cantik-menarik-tertarik.blogspot.com/2006/05/senaman-membakar-kalori.html

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails